Zestawy prezentowe z nadrukowanym logo to bardzo miłe niespodzianki zarówno dla pracowników, jak i dla partnerów biznesowych. Warto się jednak zastanowić, kiedy najlepiej jest dawać takie podarki i czy przyniosą one zamierzony efekt. Na pewno trzeba postawić na wyjątkowość prezentu, pamiętając, że każdy chciałby być doceniony. Dlatego warto dobrze przemyśleć w jaki sposób, aby odbiorca nie poczuła braku zaangażowania we wzajemne relacje.
Prezent dla pracownika
Warto inwestować w dobrego pracownika nie tylko w formie wynagrodzenia, ale również dając okazjonalny prezent. Może to być związane z okresem przepracowanym w firmie, indywidualnym świętem tej osoby lub czasem przedświątecznym. Nie muszą to być bardzo drogie podarki, ale nie może to być również kubek albo smycz, ponieważ zostanie niewłaściwie odczytane.
Welcome pack
W wielu firmach nowi pracownicy dostają prezenty z okazji rozpoczęcia praca. Jest to miłe wyróżnienie, zachęta do pracy oraz świadectwo, że pracownik jest ważny dla firmy. Przemyślany prezent jest dobrze odbierany i jest okazaniem zaufania. Warto czasami zainwestować w upominki związane z firmą, chociażby to miały być gadżety reklamowe.
Partnerzy biznesowi – prezenty okolicznościowe
Prezenty okolicznościowe dawane partnerom biznesowym z okazji różnych świąt świadczą o potrzebie dobrej relacji i harmonijnie układającej się współpracy. Podtrzymują dobre stosunki i dostarczają miłych wspomnień.
Warto pamiętać o jubileuszach oraz ważnych wydarzeniach, ponieważ prezent jest wtedy wyjątkowo odczytywany. Jednak każda okazja wymaga innego rodzaju podarków. Standardowo wręczane prezenty, związane z gadżetami reklamowymi, mogą nie być dobrze odczytane.
Szkolenia
Podczas szkoleń często omawiane są bardzo ważne tematy, dlatego dobrze jest zaopatrzyć uczestników w drobne prezenty związane z reklamowaniem firmy. Świetnie się wtedy sprawdzają notatniki, długopisy, czy kalendarze. Są to drobne upominki, ale bardzo dobrze przyjmowane, w szczególności, kiedy kogą stać się użyteczne. Ponadto w ten sposób można rozpowszechnić informacje o marce lub firmie.
Targi, konferencje
Są to imprezy masowe, więc spersonalizowane prezenty nie są konieczne. Warto jednak wyposażyć stoiska w drobne gadżety reklamowe, które znajdą uznanie wśród odwiedzających.
Targi są miejsce, gdzie zawierane są nowe znajomości, dlatego w ten sposób można rozreklamować firmę albo markę wśród uczestników.
Co dawać w prezencie
Dawanie prezentów to trudna sztuka. Obecnie na rynku jest wiele firm, które tworzą gotowe zestawy prezentowe. Jednak nie zawsze jest to najlepsze rozwiązanie. Czasami lepiej podejść do obdarowywania indywidualnie, szczególnie w przypadku ważnych klientów. Ułożenie sobie dobrej współpracy wymaga czasu i cierpliwości, dlatego warto dbać o kontrahentów.
Wiadomo, że nie zawsze trafimy z prezentem, dlatego najlepiej jest wybierać produkty neutralne. Dobrym podarkiem jest markowy alkohol, co zrobić jednak jeżeli klient okaże się abstynentem. W niektórych przypadkach wybory bywają trudne.
Czasami dobrym rozwiązaniem są produkty, w których specjalizuje się firma. Odpowiednio zapakowane i zestawione będą doskonałym podkreśleniem współpracy.