Urządzenia przenośne na stałe rozgościły się w naszym życiu, wypierając powolutku komputery stacjonarne, a nawet laptopy. W minionym 2013 roku, aż 28% ruchu sieciowego generowały różnego rodzaju mobilne urządzenia, a proces ten stale postępuje. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby strony internetowe były odpowiednio dostosowane do mniejszych wyświetlaczy tabletów, czy smartfonów. Trzeba to uwzględnić już na etapie projektowania strony, by wyglądała ona dobrze zarówno na małym ekranie, jak i na ekranie monitora.
Strona responsywna
Istnieją dwa rodzaje stron, które zapewniają odpowiednią funkcjonalność w urządzeniach przenośnych. Jedną z nich jest tzw. strona responsywna, czyli taka, która w sposób płynny dopasowuje się do rozdzielczości ekranu. Zmienia się nie tylko jej wygląd, ale także zawartość i nawigacja, co może być problemem, gdyż zdarza się, że niektóre treści są niewidoczne. Niewątpliwą zaletą tego rozwiązania jest fakt, że strona ma jeden adres url bez względu od urządzenia, na którym jest wyświetlana. Tym samym serwis ma także jeden kod śledzenia dla Google Analytics, co ma duże znaczenie dla utrzymania pozycji w wyszukiwarce. Choć koszt stworzenia strony responsywnej jest wyższy niż w przypadku strony mobilnej, to jednak warto zainwestować w takie rozwiązanie zwłaszcza wtedy, gdy serwis jest dopiero w fazie projektu.
Strona mobilna
W przypadku jednak, gdy nasza strona już istnieje i nie planujemy jej przebudowy, lepiej opłaci się zainwestowanie w stworzenie strony mobilnej. Jej zaletą jest z pewnością to, że można ją bardzo szybko wdrożyć i dostosować nawigację do mobilnej wersji. Treść również można odpowiednio dopasować, a testowanie ograniczyć tylko do urządzeń mobilnych. Trzeba jednak pamiętać, że taka strona ma odrębny kod śledzenia Google Analytics oraz panel CMS. Decydując się na stronę mobilną, warto postarać się o to, by nawigacja była łatwa, a wygląd przypominał tradycyjną stronę, by klienci nie mieli problemu z korzystaniem z serwisu mobilnego.