Panda 4.0 jest aktualizacją „miękką”, która zrobiła sporo zamieszania w wynikach wyszukiwania. Algorytm ten ma na celu selekcję stron z uwzględnieniem ich treści oraz jakości. Szczególny nacisk kładzie on zwłaszcza na tzw. istotność strony, czyli czy wnosi ona cokolwiek wartościowego w życie odwiedzających ją osób. Oznacza to ni mniej ni więcej, że wszelkie słabej jakości precle, czy strony zapleczowe nie mają już racji bytu i zaplecza niektórych stron mogą po prostu przestać istnieć.
Oczywiście istnieją serwisy, na które Panda 4.0 nie ma większego wpływu, a są to strony o wyrobionej marce, mające treść wysokiej jakości oraz wszelkie witryny stworzone z myślą o odwiedzających. Istotne znaczenie ma faktyczny ruch na stronie, dlatego koniecznie trzeba rozbudować treści.
Jednym z lepszych sposobów na ściągnięcie ruchu w serwisie jest stworzenie różnego rodzaju branżowych poradników, czy kursów. Dzięki temu na stronę będzie trafiać znacznie więcej użytkowników, od których można będzie pozyskać dodatkowe linki. Warto jednak pamiętać o tym, by nie podejmować pochopnych działań. Wyniki wyszukiwania stabilizują się w jakiś czas po każdej aktualizacji i podobnie jest w przypadku Pandy 4.0.