Pozycja strony internetowej w wyszukiwarkach jest jak wiadomo uzależniona od wielu czynników. Jednym z nich są zdjęcia oraz grafiki, których powinny być odpowiednio zoptymalizowane. Dzięki temu strona nie tylko będzie ładować się szybciej, ale i pojawi się w wynikach wyszukiwania Google Grafika. Co więcej, obecnie wielu internautów korzysta z urządzeń mobilnych, dlatego serwis przeładowany dużymi grafikami jest po prostu niefunkcjonalny, ponieważ jego ładowania trwa stanowczo zbyt długo.
Kompresja zdjęć
Przede wszystkim warto zadbać o kompresję zdjęć i obrazków. Istotne znaczenie ma zwłaszcza rozmiar pliku oraz rozdzielczość. Oczywiście zmiany te nie powinny wpływać negatywnie na jakość obrazka, dlatego zdjęcia można wprawdzie skompresować, ale w taki sposób, aby nie było to widoczne. Dla każdej grafiki dobieramy indywidualnie nie tylko stopień kompresji, ale także ilość kolorów, co także ma wpływ na wagę obrazka.
JPG, PNG czy GIF?
Jeśli chodzi o format plików graficznych, to wiele zależy od rodzaju obrazka. W przypadku prostych grafik, które nie mają cieniowań, przejść tonalnych, czy zbyt wielu kolorów, świetnie sprawdzi się gif. Sprawdza się to zwłaszcza wtedy, gdy na stronie są loga, mające zazwyczaj maksymalnie 3 kolory. Natomiast zdjęcia najlepiej eksportować do formatu jpg oraz odpowiednio skompresować, o czym wspomniano wcześniej. Innym formatem, który sprawdza się przy optymalizacji jest png. Jakość takich obrazków jest bardzo dobra, ale ich ciężar jest zwykle większy niż tych z rozszerzeniem gif, czy jpg. Jednak png, w przeciwieństwie do gif, doskonale radzi sobie z elementami przezroczystymi.
Optymalizacja grafiki
Dzięki optymalizacji grafiki na stronach można zaoszczędzić nie tylko na transferze, ale i zmniejszyć koszty utrzymania serwera. Jest to bardzo opłacalne zwłaszcza w przypadku stron, które są odwiedzane przez wielu odbiorców.