Media społecznościowe stale się rozwijają i obecnie niemal 99% użytkowników internetu ma konto na przynajmniej jednym z tego typu portali. Warto ten fakt wykorzystać, jeśli chcemy, aby nasza mała firma zyskała nowych klientów. Przeprowadzenie skutecznej kampanii w social mediach nie jest trudne, ale wymaga odpowiedniej strategii i sporego nakładu pracy.
Przede wszystkim nie ograniczaj się tylko do jednego serwisu społecznościowego. Działaj aktywnie zarówno na Facebooku, jak i YouTubie, Twitterze, czy Google+. Warto również skorzystać z możliwości jakie daje Pinterest. Wizerunek Twojej firmy na każdym z tych portali powinien być spójny. Zawsze rzeczowo odpowiadaj na pytania i uwagi internautów, starając się utrzymać wypowiedzi w jednym stylu, zgodnym z wartościami firmy. Odpowiadaj także na negatywne komentarze, starając się obrócić je na swoją korzyść.
Zwracaj uwagę na to, kto interesuje się Twoim przekazem. Istotne znaczenie ma zwłaszcza wiek, płeć i zainteresowania potencjalnych klientów – staraj się dostosować treści do ich preferencji. Pamiętaj też o ustaleniu liczby zmian statusu lub treści w ciągu tygodnia, czy miesiąca, dzięki czemu użytkownicy będą wiedzieli, kiedy spodziewać się czegoś nowego. W tym przypadku doskonale sprawdza się zasada złotego środka – zbyt wiele zmian może zniechęcić odbiorców, a zbyt mało sprawi, że o Twojej firmie zapomną.
Oczywiście nie tylko Twoja firma działa w taki sposób, dlatego uważnie przyglądaj się konkurencji i sprawdzaj jakie działania przynoszą najlepszy efekt. Inspiruj się nimi i stale obserwuj, które posty cieszą się największą popularnością wśród fanów.