Pozycjonowanie stron internetowych ma wiele zalet oraz zapewnia sporo korzyści dla firmy, która decyduje się na taką formę reklamy. Przede wszystkim umożliwia dotarcie do docelowej grupy potencjalnych klientów. Chodzi tutaj o skojarzenie działalności firmy ze słowem kluczowym, które w wyszukiwarkę wpisują osoby, szukające korzystnej dla siebie oferty. Wysoka pozycja na liście poszukiwanych podmiotów jest bardzo ważna w związku z konkurencją, jaka występuje na rynku, a także wpływa na wizerunek danej firmy.
Oczywiście, w efekcie pozycjonowania, na stronę internetową wejdzie więcej osób, niż miałoby to miejsce bez stosowania takich zabiegów. Zwykle efekty widać już po kilku tygodniach od rozpoczęcia działań, ale na konkretnych efektów można spodziewać się od 2-3 miesięcy, do nawet 6-9 miesięcy przy trudnych frazach. Dobra pozycja wpływa na oglądalność danej strony, a to z kolei ma wpływ na osiągane zyski.
W porównaniu do innych możliwości promocyjnych, pozycjonowanie nie jest drogie. Okazuje się, że ceny takich usług zamykają się w kwocie kilkudziesięciu złotych na miesiąc za prostą frazę. Nie można także zapominać o tym, że zasięg tego rodzaju akcji marketingowej jest wręcz nieograniczony, ponieważ z popularnej wyszukiwarki internetowej korzysta mnóstwo osób na całym świecie. Dzięki temu, o usługach lub produktach dowiedzą się miliony osób, a mogą z nich skorzystać przecież za pośrednictwem wirtualnej sieci.