Prowadzenie bloga firmowego wymusza na prowadzącym posiadanie pewnej wiedzy. To co z początku mogłoby się wydawać dość skomplikowane, z biegiem czasu staje się proste, pisanie staje się czystą przyjemnością i dodatkowo przynosi nam wymierne korzyści w postaci poszerzania wiedzy oraz rozwijania umiejętności. Piszący uczy się wielu spraw technicznych jak np. systemu do zarządzania treścią.
Osiągamy także ogromne korzyści biznesowe. Dla przykładu – posiadamy sklep ze sprzętem RTV/AGD.
Po co prowadzić blog firmowy?
Prowadzimy działalność związaną z handlem i usługami w wspomnianym zakresie, więc z całą pewnością posiadamy w tym temacie niezbędną wiedzę. Na blogu firmowym możemy umieszczać różnego rodzaju artykuły i porady, np. dla kogo jaki sprzęt, co klient powinien wybrać, aby jego wybór sprostał jego oczekiwaniom. Lista tematów, które mogą być poruszone jest ogromna. Po dołączeniu do bloga linków tematycznych stajemy się właścicielem doskonałego serwisu. Blog oparty np. na WordPressie jest tak pozycjonowany, że silnik Google’a sam będzie wykrywał treść naszych artykułów i będzie je umieszczał w liście wyników wyszukiwania. Wystarczy dodać na blogu baner naszego sklepu aby generować znacznie większy na niego ruch, co niewątpliwie będzie miało wpływ na korzyści biznesowe.
Czasami dobrze jest prowadzić bloga na nowej domenie i innym serwerze niż strona sklepu. Z bloga linkowany będzie przecież sklep, a siła pozycjonerska odnośników z innej domeny i innego serwera jest nieporównywalnie większa , a niżeli z subdomeny na tym samym serwerze. Podsumowując prowadzący firmowy blog skutecznie pozycjonuje swoją firmę/sklep.
Wskazane jest też wykorzystanie narzędzia google keyword tool. Dowiemy się jakie zapytania ludzie wpisują do wyszukiwarki, a tym samym jakich słów kluczowych używać w tytule artykułu aby generował optymalny ruch.
Ważne jest też umiejętne linkowanie fraz kluczowych z artykułów. Pod frazą dotyczącą pewnego rodzaju towaru czy usług zawsze powinien znajdować się odnośnik do strony poświęconej temu właśnie towarowi.
Ostatecznie prowadzenie bloga firmowego jest jak najbardziej uzasadnione i może przynieść wiele korzyści. Umieszczenie na blogu jednego czy dwóch artykułów tygodniowo nie powinno być problemem a przyczyni się do poprawienia naszej pozycji rynkowej.
Nie wiesz jak założyć firmowego bloga – napisz do nas kontakt@hekama.pl – pomożemy 🙂