Przedsiębiorcy rozpoczynający swoją przygodę ze sprzedażą internetową często napotykają wiele nowych przeszkód, których nie ma w świecie realnym. I wtedy w ustach marketingowców pojawia się trudna fraza – optymalizacja pod kątem sprzedaży Zaczynają się schody.
Podpowiemy, jak rozpocząć, tworzyć swoją historię i budować markę w wirtualnym świecie.
Platforma sprzedażowa – witryna
Pierwszy i jednocześnie bardzo ważny krok to stworzenie witryny sprzedażowej. Produkt musi przyciągać uwagę, być przyjazny użytkownikowi i dostarczać wszelkich niezbędnych informacji.
Przed podjęciem decyzji o wyborze najwłaściwszej warto sprawdzić, co robi konkurencja, która pozycjonuje się najwyżej.
Wiadomo, że ciężko dogonić liderów, którzy są znanymi markami i wydają na marketing ogromne pieniądze, ale można podejrzeć, jak działają.
Treści
Treści muszą być wysokiej jakości. To, co publikujesz, ma ogromne znaczenie dla Twojej strony. Dlatego warto zamieszczać informacje ciekawe, podane w przyjemny sposób, ponieważ odwiedzający nie skupiają się na tym co masz im do przekazania, ale skanują stronę.
Jeżeli uda Ci się ich przyciągnąć na dłużej to ogromny sukces. Ważne są niezbyt długie akapity, pogrubione ważne informacje i zastosowanie linkowania wewnętrznego.
Twój klient
Zadbaj o stworzenie klienta, który będzie Twoim targetem docelowym. Musisz wiedzieć, komu sprzedajesz. Jeżeli stworzysz już sobie odbiorcę ostatecznego, możesz pod niego zamieszczać informacje, promocje oraz wiadomości o produktach.
Powinieneś zapoznać się z wymaganiami i oczekiwaniami Twojego potencjalnego klienta, aby trafić w jego gust i upodobania.
Opinie
Dobrze widziane są opinie od klientów lub oceny.
W ten sposób informuje się odbiorców o jakości obsługi i standardzie towaru.
Klienci bardzo lubią otrzymywać informacje i porównywać je z innymi. W ten sposób ułatwia się zdobycie niezbędnych do zakupu wiadomości.
Najpopularniejsze i najrzetelniejsze portale z opiniami: profil firmowy Google, FanPage na Facebooku, opinie na portalach typu ceneo.pl czy opineo.pl.
Atrakcyjne oferty
Stwórz oferty, dla których klient powinien kupić właśnie u Ciebie. Niekoniecznie najlepszym rozwiązaniem są najniższe ceny. Warto zaproponować produkty, których nie ma konkurencja. Istotną zaletą jest kompleksowy serwis zakupowy, związany z reklamacjami i zwrotem. Zapewnij odbiorcy maksimum bezpieczeństwa związanego z zakupami u Ciebie.
Klasyfikacja klientów
Klienci, którzy nie potrzebują Twojego towaru, nie zatrzymają się u Ciebie. Ci, którzy szukają, ale nie są pewni, są Twoim ważnym targetem. Musisz się wczuć w ich rolę. Być może to cena jest największym wyznacznikiem, dlatego warto śledzić poczynania konkurencji. Klient musi poczuć, że wydanie pieniędzy w Twoim sklepie będzie dobrym rozwiązaniem. Przyciągnij go jakością, ceną lub serwisem.
Reklamy czy rozpraszacze
Reklamy są często świetnym sposobem na pozyskanie odpowiedniego wsparcia finansowego, ale mogą być utrudnieniem dla klienta.
Jeżeli strona będzie się opornie otwierała i wymagała dużo wysiłku w znalezieniu właściwej ścieżki zakupowej, odbiorca zrezygnuje.
To samo dotyczy pop-up, czyli wyskakujących okienek. Często jedna informacja jest wystarczająca, aby nie zanieczyścić ekranu.
Promocje
Oferty promocyjne zawsze przyciągają klientów. Muszą jednak być atrakcyjne i podane w widoczny sposób. Jeżeli promocje będą ustawicznie, klient się zniechęci, dlatego warto różnicować oferty i nie ustawiać je na zbyt długo. Nic tak nie mobilizuje klienta, jak informacja o zbliżającym się końcu promocji.
Nie zmieniaj zbyt często ustawienia na stronie.
Klienci nie lubią zmian. Przyzwyczajają się do konkretnych danych.