...

Warto przeczytać:

MASZ PYTANIE?

NEWSLETTER

Dlaczego identyfikacja wizualna jest ważna na początku?

Identyfikacja wizualna to całokształt elementów, które wpisują się w markę albo w firmę i jednoznacznie kojarzą się klientowi z określonym produktem. Na rozpoznawalność składa się szereg działań marketingowych, mających na celu stworzenie cech, które będą zawsze powiązane z ważnym elementem łączącym go z firmą.

Dlaczego przywiązujemy do tego dużą wagę?

Poznane marki albo ich produkty często wywołują jakieś emocje, uczucia lub ciągi skojarzeniowe. Głęboko zakotwiczają się w głowach klientów i łatwo je przywołać w określonej chwili. Dlatego przed rozpoczęciem kampanii reklamowej czy to marki, czy firmy, warto dokładnie przygotować każdy nawet najmniejszy element. Wiele osób ma ogromny problem ze stworzeniem nowej drogi produktu, pomimo tego, że jego wydajność jest słaba. Zaangażowanie nowych pomysłów, wprowadzenie innych haseł reklamowych, wyjście ze strefy komfortu może mieć ogromny wpływ na rozwój całej strategii. Nawet jeżeli stare logo czy kolorystyka strony wydaje się być w porządku, jeżeli nie generuje określonych korzyści, jest zbędna.

Co składa się na identyfikację wizualną?

Podstawą identyfikacji wizualnej powinien być jasny przekaz, pozwalający wyróżnić produkt wśród rzeszy innych obecnych na rynku. Klient musi go zapamiętać i identyfikować w różnych pojawiających się sytuacjach.
Najlepszym identyfikatorem jest zaprojektowane logo, które musi przyciągać wzrok, być charakterystyczne oraz powiązane z konkretnym produktem, a także oddawać specyfikę firmy. Kolejnym ważnym elementem jest dobranie odpowiedniej kolorystyki, które będzie współgrała z całościową polityką przedsiębiorstwa. Powinna nawiązywać, a jednocześnie stawiać na nowoczesność.
Powyższe elementy wiążą się z reklamą, jednostkowymi napisami na produktach, oznakowaniem obiektów oraz samochodów i materiałami potrzebnymi do pracy, jak długopisy, papier reklamowy czy kalendarze. Wszystkie te detale muszą być spójne i prezentować ducha firmy.

zdjęcie naklejka na drzwi bez tła Katowice
Logotyp – projekt oraz wykonanie naklejki

Jak klienci patrzą na komunikację wizualną?

Większość ludzi ocenia produkt wizualnie. Czy serwis samochodowy posiadający fantazyjne logo w pudrowo-różowej kolorystyce wzbudziłby zaufanie? Raczej rozbawienie. Dlatego zawsze trzeba znać przybliżoną opinię klienta docelowego. Produktowi luksusowemu nie możemy nadać identyfikacji wizualnej taniego, pospolitego wyrobu, bo nie zainteresuje klienta, który chce wydać dużo pieniędzy.
Należy dostosować komunikację wizualną do klienta docelowego tak, aby była dla niego czytelna, wywoływała pozytywne emocje i zachęcał do skorzystania.

Czy firma powinna samodzielnie tworzyć komunikację indywidualną?

Oczywiście, że może. Przecież zna oczekiwania swojego klienta, wie, jakie ma preferencje. Jednak to za mało. Potrzeba do tego fachowców, którzy spojrzą na zagadnienie całościowo. Decyzje o tak ważnych elementach, nie mogą zależeć od osobistych sentymentów właścicieli przedsiębiorstwa. Jeżeli chcemy wyjść na szersze wody, warto skorzystać z pomocy fachowców, którzy już zbudowali niejedną markę. Wiadomo, że skala jest inna, w zależności od rynku lokalnego, ogólnopolskiego bądź światowego. Każdy jest rozpatrywany w inny sposób.
Klient musi otrzymać jasny przekaz bez zbędnego zagmatwania. Elementy muszą ze sobą współgrać i tworzyć spójny obraz produktów.

Czy każda firma powinna tworzyć komunikację wizualną?

Ta firma, która dziś wydaje się małym przedsiębiorstwem, za kilka lat może stać się prężnym graczem na rynku. Warto od początku inwestować w postrzeganie firmy przez klientów i konkurencję.

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.