Serwisy społecznościowe powstają jak grzyby po deszczu, ale jedynie Facebook może pochwalić się ponad 14 milionami realnych użytkowników. To ogromna liczba, dlatego właśnie ten portal daje naprawdę wiele możliwości reklamy.
Najpopularniejszą formą reklamy jest tzw. Fan page, czyli niejako wizytówka naszej firmy. Poprzez nią można komunikować się z klientami, prezentować im swoją ofertę oraz informować o różnego rodzaju akcjach promocyjnych. Co powinno znaleźć się na takiej stronie?
Firmowy fan page
Firmowy fan page powinien zawierać przede wszystkim:
• tablicę, służącą do wymiany poglądów pomiędzy klientami, a firmą. Bardzo ważne jest to, aby prowadzone na niej dyskusje były merytoryczne, gdyż w ten sposób firma zyska pozytywny wizerunek,
• strony informacyjne, umożliwiające zapoznanie się z ofertą. Warto umieścić tu także wszelkie dane kontaktowe oraz formularz, który pozwoli zapisać się na newsletter,
• zdjęcia, prezentujące usługi lub ofertę firmy,
• wszelkie linki do zewnętrznych aplikacji, pozwalające na organizowanie konkursów, ankiet, czy innych funkcjonalności.
Oprócz możliwości stworzenia Fan page, Facebook udostępnia także inne formy reklamowe, do których zaliczamy:
• zdarzenie sponsorowane,
• wydarzenie,
• ankietę,
• lubię to,
• wideo z komentarzem.
Opcje reklamowe na Facebooku
Poza tym istnieją także różne opcje reklamowe. Jedną z nich jest tzw. Premium ads, czyli reklama angażująca, łącząca w sobie wszystkie w/w formy. Jej celem jest wywołanie efektu wirusowego. Polega on na tym, że jakakolwiek interakcja użytkownika z reklamą jest widoczna dla wszystkich jego znajomych. Zazwyczaj reklama angażująca emitowana jest przez jeden dzień na stronie głównej oraz wszystkich stronach profilowych serwisu. Dzięki temu gwarantowane jest dotarcie do wszystkich użytkowników w ciągu 24 godzin.
Drugą opcją reklamową jest Marketplace ads, która pojawia się na każdej stronie serwisu. W tym przypadku dostępne są trzy formy, czyli zdarzenie sponsorowane, wydarzenia i lubię to.
Koszty reklamy
Koszt reklamy na Facebooku jest ściśle uzależniony od jej rodzaju, ale na pewno warto posiadać tam firmowe konto swojej firmy. To stosunkowo najmniej kosztowna i jedna z najskuteczniejszych form reklamy, ponieważ możemy wybrać gdzie reklama ma się pojawiać. Do wyboru mamy miejscowości, płeć, wiek, zainteresowania, wykształcenie, a nawet… status związku.
Polub nas na Facebooku!