...

Warto przeczytać:

MASZ PYTANIE?

NEWSLETTER

Co to jest SEO i dlaczego jest takie ważne?

Magiczne słowo SEO. SEO to Search Engine Optimazation, czyli optymalizacja witryny pod wyszukiwarki internetowe. Jednak przeciętny użytkownik internetu dalej nie wie, co to oznacza. Zacznijmy od początku.

Co wpisujesz w wyszukiwarkę, jeżeli szukasz określonego przedmiotu?

banery reklamowe google ads
Podstawy SEO to… podstawa 🙂

Jeżeli szukasz jakiejś usługi albo produktu wpisujesz do wyszukiwarki określoną frazę. Jest to sygnał dla Google czego poszukujesz. Roboty indeksujące przeszukują zasoby w poszukiwaniu najbardziej pasującej wersji Twojego zapytania. Przeczesują internet i zbierają informacje, które zamieszczone są w witrynach.Przeglądają treści pod kątem Twoich potrzeb. Dlatego warto pamiętać, aby tworzona przez Ciebie strona lub zamieszczane treści odpowiadały zapotrzebowaniom robotów indeksujących. Są trzy typy SEO, które powinieneś znać.

On-page SEO

Używaj precyzyjnych informacji, czego dotyczy Twoja witryna. Zamieszczaj linkowanie wewnętrzne między stronami, ponieważ to ułatwia pracę robotów oraz pozyskuje dla nich informacje. Uzupełnienie atrybutów ALT w obrazach przekazuje im wiadomości odnośnie informacji na stronie i ułatwia indeksację. Jeżeli będziesz pamiętał o tych wszystkich danych, pozwolisz im łatwo nawigować i pozycjonować w wyszukiwarce.

Off-page SEO

W przeciwieństwie do powyższych działań pokazujesz co dzieje się poza Twoją stroną, a linki które zamieszczasz, prowadza do innych witryn. Dzięki temu zwiększysz możliwość pozycjonowania na listach wyszukiwarek. Pamiętaj jednak, że nie może się to odbywać bezmyślnie. Roboty Google to zmyślne urządzenia, które cały czas monitorują zasadność linkowania pomiędzy witrynami. Off-page Seo to również wszelkie kanały social mediów, gdzie łatwo podłączyć link do swojej strony. Ważne jest, aby był tematycznie powiązany z tematem głównym.

Techniczne SEO

Techniczne SEO to wyższa szkoła jazdy. Tutaj w grę wchodzą wszelkie niuanse dotyczące witryny. W tm przypadku najważniejsze są aspekty techniczne. Dlatego warto zwrócić uwagę, czy witryna jest przyjazna użytkownikowi. Wszelkie informacje dotyczące kontrastu tła i czcionki, interaktywne elementy i właściwa komunikacja między robotami a stroną jest brana pod uwagę. Na wyższe wyniki składa się ogólna jakość witryny.

Optymalizacja w 100%

Optymalizacja w 100% nie jest możliwa, ponieważ Google bardzo dba o wprowadzanie nowych zasad do pracy swoich robotów. Dlatego bardzo ważne jest nieustanne aktualizowanie strony i zamieszczanie nowych, ciekawych informacji, które pozwolą być na topie.

Pamiętaj!

Decydując się na optymalizowanie strony www i pisanie nowych treści, należy zawsze trzymać się określonego tematu. Każde informacje niezwiązane z głównym wątkiem są traktowane przez roboty, jako zbędne, ponieważ klienci natychmiast opuszczą tę stronę.
Stosuj akapity, aby tekst był czytelny i zatrzymał odwiedzającego na odpowiedni czas. Pogrubienia właściwych fraz ułatwia znalezienie konkretnych informacji, co jest jednoznacznym sygnałem dal Google.

Aktualizacja BERT

Aktualizacja BERT została wprowadzona w 2019 r. Działanie jej osłabiło wartość stron blogowych, które do tej pory generowały znaczny odsetek ruchu. Znacznie ważniejsze okazała się szybkość i responsywność stron, ponieważ wielu użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych.

Aktualizacja MUM

Aktualizacja MUM została wprowadzona w 2021 r. Algorytm analizuje jakość strony pod względem multimediów. W związku z tym tylko pasujące grafiki czy zdjęcia będą przyporządkowywały do zadanego polecenia.

SEO to bardzo złożona dziedzina wymagająca dużej wiedzy i ciągłego aktualizowania informacji.

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.