Banery to znana wszystkim forma reklamy zewnętrznej, która doskonale sprawdza się w przypadku promocji różnego rodzaju towarów, czy usług. Choć jest to jeden z najprostszych sposobów reklamy, to jednocześnie jest także bardzo skuteczny. Nowoczesne bannery powstają na podłożach winylowych i w technice druku solwentowego.
Do ich produkcji wykorzystuje się także materiały poliestrowe powlekane PCV lub zadrukowane specjalną techniką termotransferową, a także satynę, czy jersey. Jakość i trwałość bannerów, ściśle zależy od wybranego materiału, a oto kilka najpopularniejszych:
- frontlit – są to tkaniny poliestrowe powlekane PCV, które idealnie sprawdzają się jako podłoża do solwentowych wydruków wielkoformatowych. Z reguły wykorzystuje się je do produkcji reklam jednostronnych na duże, zewnętrzne powierzchnie, a także wewnątrz pomieszczeń. Możliwe jest dodatkowe podświetlenie za pomocą halogenów. Bannery z tego rodzaju materiałów są wysoce wytrzymałe na rozdarcie i rozciąganie, a także wodoodporne i odporne na zmienne warunki atmosferyczne. Poza tym są lekkie i łatwe w montażu,
- blockout – jest to bardzo gruby materiał, który doskonale nadaje się do wydruku reklam dwustronnych. Wewnątrz takiego banneru znajduje się czarny separator, który zapobiega przenikaniu światła i zapewnia idealną widoczność nadruku,
- backlit – są to odporne na czynniki atmosferyczne materiały tekstylne, które posiadają właściwości rozpraszające i przepuszczające światło, dzięki czemu dobrze sprawdzają się w bannerach podświetlanych od tyłu. Nowoczesna technika zadruku zapewnia doskonałe odwzorowanie kształtów oraz mocne, nasycone barwy. Takie bannery zazwyczaj stosowane są na tablicach billboardowych, przystankach autobusowych, czy kasetonach,
- folia – zaletą tego rodzaju materiałów jest idealne dopasowanie do różnych rodzajów powierzchni. Ponadto reklama wykonana na folii jest stabilna wymiarowo i wysoce odporna na promieniowanie UV oraz substancje chemiczne. Niewątpliwą zaletą jest także wysoki połysk i nieprzezroczyść. Najczęstsze zastosowanie takich bannerów, to dekoracje okienne, zewnętrzne i wewnętrzne oznaczenia, reklamy na pojazdach, czy reklamy świetlne,
- folia one way vision – jest to materiał o strukturze siatki, która przepuszcza światło. Grafika jest widoczna tylko z jednej strony, dlatego taka reklama sprawdza się na szybach tramwajów, autobusów, czy sklepowych witryn,
- siatka MESH – jest to materiał poliestrowy powlekany PCV. Charakteryzuje się lekkością, a dzięki swojej oczkowej strukturze jest trudny do rozdarcia i jednocześnie łatwy w montażu. Ponadto zapewnia swobodny przepływ światła, dźwięku i powietrza, więc sprawdza się zwłaszcza jako reklama wielkopowierzchniowa na rusztowaniach. Siatkowa konstrukcja zmniejsza naprężenia, powodowane podmuchami wiatru,
- folia wylewana z laminatem – jest to folia, która świetnie sprawdza się na przetłoczonych, niejednorodnych powierzchniach. Z reguły stosowana jest na pojazdach komunikacji miejskiej lub samochodach, ponieważ po podgrzaniu perfekcyjnie i przede wszystkim trwale dopasowuje się do kształtu nawierzchni, a przy tym jest wysoce odporna na niekorzystne czynniki atmosferyczne,
- papier billboardowy – zazwyczaj stosowany jest do reklam krótko i średnioterminowych. Jego główną zaletą jest niska cena oraz bardzo prosty sposób aplikacji. Z reguły stosuje się go na billboardy lub plakaty, przy czym można go naklejać zarówno na płyty OSB, jak i blachy,
- bannery odblaskowe – ich niewątpliwą zaletą jest to, że są doskonale widoczne w nocy bez potrzeby dodatkowego oświetlenia. Poza wykonywane są na specjalnym materiale, który jest odporny na niekorzystne czynniki atmosferyczne, a przy tym bardzo mocny. Zastosowanie pryzmatycznych mikrocząsteczek odblaskowego materiału sprawia, że banner także w dzień jest bardziej widoczny niż inne nadruki.
Wybór bannerów jest jak widać bardzo duży, więc każdy może znaleźć coś dla siebie. Jest to reklama skuteczna, dlatego warto zdecydować się na taką, która najlepiej wyeksponuje treść i będzie doskonale widoczna.